Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Nagycsuri agymenései

avagy, rendszertelenségem és rendezetlenségem rendszerbe rendezgetése

Kicsike kronológia

2015. november 02. 11:25 - Nagycsuri

avagy, '89-ben még más szelek fújtak (Videóval)

gitar.jpgKi ne ismerné és emlékezne a Dire Straits zenekarra. Nem hinném, hogy az élők közül akadna ilyen. Igaz, a

fiatalabb generáció figyelmét rendre elkerüli a minőség. Már ami a zenét illeti. Tisztelet a kivételeknek persze!
'83 körül járt a biológiai órám, amikor először meghallottam a Dire Straits zenéjét. Mark Knopfler gitárjátékát. Azonnal beleszerettem. No, nem Mark-ba, félreértés ne essék, csupán a zenéjébe és akkoriban újszerűen ható stílusába. Aztán persze később számomra is világossá vált, hogy JJ Cale gitáros-zeneszerző-dalszövegíró nélkül ma nem létezne sem Mark Knopfler, sem Eric Clapton. Bizony ám! Ő volt az, aki ezt a stílust meggyökereztette.Evidens, hogy nem eljátszani nehéz valamely zeneszámot, hanem kitalálni, megírni azt. No, de itt azért nem erről van szó, hiszen Eric és Mark is továbbgondolta JJ Cale zenéjét. Mondhatni, tökélyre fejlesztette azt. Ahogyan, David is. Mondjuk, abban is biztos vagyok, hogy Mark keze mélyen benne van ebben a projectben. Azért ajánlom szíves figyelmetekbe Davi-et, mert Mark-ot már mindannyian ismeritek. David méltó "versenytársa" Mark-nak. Ugyan messze nem adott el annyi lemezt, de ez csupán média kérdése. Lett volna. A Knopfler-ekről még csak annyit, hogy - állítólag - magyar felmenőik is akadnak. Azon belül, valamely vallási felekezetből, de azt nem tudom megmondani, hogy melyikből.


'83-ban más is történt, ami biz' meghatározta további életemet. Attila Barátom és a gitáros nagyságok hatására jómagam is pengetni kezdtem. Autodidakta módon ugyan, de szívvel lélekkel. '89-ben bevonultattak a keszthelyi laktanyába. Odabent már fél Keszthely várt rám. Tamás , Balázs​, Péter, ha jól emlékszem, Attila​ is. Ott volt még, Vajesz is (Aki törölt az ismerősei közül, mert közben menthetetlenül szerelmes lett, én meg valami "szelfi" miatt lecelebeztem - megsértődhetett. Nem érdekes, én mindig szeretni fogom őt. Még akkor is, amikor már a nagy "Ő" esetleg majd kicsire vált. Hallod, Vajesz?) Péternek köszönhetem azt, hogy komolyabbra fordult zenei pályafutásom. Golyó Barátom pedig - aki az ezredpostás volt - a kezdetektől fogva istápolt. Neki is hálás vagyok érte. Mindkettőjüknek, mindhalálig! Úgynevezett fullpuncsos voltam, ugyanis lentről és fentről is akadtak "ismerősök", akik terelgettek. Azt se feledjük, hogy a közvetlen "főnökünk" a legjobb fej volt a főhadnagyok között.
A seregben báli zenekarban nyomtuk, Péterrel. Miután leszereltem, azonnal újjáalakítottuk TG-vel a CB-t. Blues-rock stílust képviselve. Hirtelen és nagy váltás volt ez a bálozás után. Míg a katonaságnál a túlélést, azután az örömzenét jelentette számomra. Viszont, a báli szcénában sok rutinra tettem szert, amit később kamatoztattam. Nagyon jó tanuló egy év volt.


Visszatérvén David-re, a hangja kísértetiesen hasonlít a testvérére. Gitározni annyira nem tud, de kellemesen hallgatható. Albumai nyugtatólag hatnak az idegekre. A csajoknak biztosan tetszeni fog. Reményeim szerint azonban nem csak nekik! A Youtube-on kevés felvételt leltem tőle és azok közül is csak pár üti meg hangminőségben az elvárható szintet. Filmzenéket is írt.


Az életemben egy új korszak veszi kezdetét. Egy héten belül. Megfosztanak attól a két embertől, akit a világon mindennél és mindenkinél jobban szeretek. Mi több, rajongásig szeretek. Akikért mindent megtennék. Akikért az életemet adnám.  Akik feltétel nélkül viszontszeretnek engem. Akikben a lelkem fog továbbélni. Akikért még a megaláztatást is felvállalnám. Akikért képes voltam egy arra érdemtelen előtt porig alázni magam. Aki ezen csak nevetett, mert az ő és felbujtói "érdekei" akkor éppen mást diktáltak. Aki cinikusan csak annyit mondott: "nincs fordított helyzet." Aki saját magán kívül nem szeret senki mást. Micsoda aljas emberi lény, aki képes a másikkal ilyet tenni? Elvenni tőle az életét. Az élete igazi értelmét. Kérlek, bocsáss meg neki, Istenem, nem tudja mit cselekszik! Én is ezen leszek. Különben nyugtalan marad a lelkem és nem tudok újra tiszta szívvel szeretni. Sose adjátok fel! Én sem teszem. A szeretetnek kell győzedelmeskednie. Ahogy a legendákban is. A végére mindig a jó kerekedik felül. Hallod, Te Istentelen? Halljátok, Ti Istentelenek?
Muszáj kiírni magamból mindent. A FB és persze Ti is a pszichológus szerepét töltitek be. Nem vicc! Megkönnyebbültem, amint könnyítettem a bennem dúló érzelmeken. Lépjünk túl rajta, szót sem érdemel többé!
Hallgassátok meg ezt a szép muzsikát, megtalálhatjátok benne a lelki nyugalmatokat! Szeretettel küldöm, Mindannyiótoknak!

(Eredeti megjelenés 2015.08.04. https://www.facebook.com/nagy.testverek.9/posts/879646362128710)

Nagycsuri 2015.11.02.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nagycsuri.blog.hu/api/trackback/id/tr988043504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása